måndag 7 februari 2011

Somnade med smink och skit i ansiktet igår. Trotts att man varit ute hela dagen och hållit igång orkade jag inte duscha. Äckligt jag vet! Måste varit ett jäkla tryck i min sovstil i natt får vaknade av att håret stod som ett skatbo åt alla håll och sminket utdraget i hela fejjat. Ibland är man så vacker, speciellt när man vaknar. Jag sover som en kåldolme, inlindad i två täcken. Och sen leker jag nästan hela havet stormar, alla fall när jag sover själv. Ingen tar ju lixom i mot när man börjar rulla. Var ute och gick med Cay nästan 1 timme idag. Fort gick vi. Det var skönt. Skönt att komma ut och röra sig. Tänker mycket idag. Lite för mycket. Det känns som jag ha gjort tusentals misstag som jag skulle velat rättat till. Nu när jag har facit i handen. Fast å andra sidan har jag ju lärt mig av mina misstag och när en dörr stängs öppnas ofta en annan. För att vinna måste man våga förlora, och det är det som jag måste jobba med. Våga att förlora. Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Det där med att det inte finns några garantier är ibland självklart. Jag gillar garantier, jag gillar säkerheten. Men viljan att vinna måste vara större än rädslan att förlora. Och ibland låter jag faktiskt min rädsla stoppa mig. Jag vet att jag är en fantastisk människa, men ändå vågar jag inte riktigt satsa på mig själv. Rädslan att förlora, och rädslan att misslyckas finns där fastbränd. Jag är duktig på att uppmana och peppa andra, men jag själv är oerhört rädd för att misslyckas. Höga krav. Misslyckas med livet, mina drömmar och kärleken. Jag måste lära mig våga. Skratta osäkerheten i nyllet i emellanåt.  Jag är på god väg. Jag börjar bli stark. Jag börjar få perspektiv på min tillvaro. Universum kretsar inte kring mig. Jag gör min egen verklighet. Jag lever mitt egna liv. Jag har kontrollen. Jag har alla förutsättningar. Kör för fan. Jag ska leva lyckligt för att jag är jag. Så det så. ;) Vara stark och fri. 


Den vilda världens hunger
lämnar aldrig dig
Den vilda världens hunger
lämnar aldrig dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar