torsdag 3 februari 2011

Om hundarna ser ut typ så här varje dag kan ni kanske tänker er hur mitt hus ser ut om jag  inte hinner med att städa en dag. Det är mycket tass torkande nu vill jag lova. Hundarna är totalt portförbjudna från min "fin" ingång utan ska nu mera vara i tvättstugan tills de har torkat. Situationen blir ju ohållbar annars och jag som är rätt ordningsam får städa ihjäl mig. Så just nu längtar jag efter sol, sommar och gräs. Lite mindre av denna förbannade is och lera. Längtar lite efter detta faktiskt. Vid stilla varmt, ligga nere vid ån och sola. Läsa en bok och ta mig lite tid  att njuta. Blir nerskvätt av både badande hundar och galna             vattensport utövare.





I morgon är det ingen vanlig dag för då fyller denna herre 11 år. Fattar ni, 11år?!
 Min familjs lilla yrväder, som inte gjorde annat än hittade på hyss, vägrade åka bil, tog sönder saker, åt upp mammas blommor, mina trosor skällde osv..Har blivit gubbe och pensionär på heltid. Världens finaste hund. Jordens största trygghet, fyller 11 år i morgon. Han är både döv och ser dåligt, men annars är han pigg som en nötkärna. Dock har börjat sova mer än innan, men det är väl inte så konstigt när man faktiskt är gammal?!







Idag ska jag in till stan med Linn. Måste fixa lite ärenden. Ska träna en sväng med, och sen rida. Träffa Annie och bulan ikväll, och sen var det att göra den där läxan med. Utvärdera sig själv. Svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar