söndag 5 juni 2011

Efter lite drygt tre timmars sömn var det lite smått segt att kliva upp i morse för att vara i rappestad på hoppträningen kl 8.15. Men allt gick kanon. Mata, borsta, linda, lasta...sen framme. Hade ju super hjälp också av kusinen Sara. Cay var jätte duktig. En riktigt pärla. Idag var det jag som verkligen behövde anstränga mig och få ihop det. Jag måste våga rida mera framåt. Liksom lätta på handen och bara rida med. Gör jag det och inte trixar för mycket går han som en klocka. Hoppade en bana på 90 cm idag. Great, väldigt grönt och lite pirrigt... Men så roligt! Det var ju ett tag sen. Men Cay paraj tog det med en klackspark och fullkomligt seglade över. Så. Nu ni... Vi ska faktiskt ut och tävla. Lokal hoppning den 26 Juni på hemmaplan i Rappestad. Om jag är lycklig och taggad. Jajamän. Måste nu efter 3 år damma av mina tävlingskläder och lösa ny licens igen. ;)
MÅSTE få ledigt på jobbet med! Fixa och trixa lite.Men jag tror att jag är ledig då. Hmhm..

Får man ha knoppar på en hopptävling eller ser det bara löjligt ut? Jag är liksom väldigt sugen på att ha det eftersom det var förbaskat länge sen vi bar dessa krussiduller. Och sen har jag ju en bästis som är äckligt duktig på att knoppa;) Annie Pannie..;)

 Tycker att det är så förbannat kul att rida just nu. Och jag vill bara utvecklas. Hade jag haft obegränsat med pengar så hade jag köpt en kuse till, någon som kanske gått de högre klasserna men nu nöjer sig att lära mig massor på min nivå. Cay är dock en pärla och han är bra. Jag har hittat knapparna på honom.Och han känner mig.  Han och jag är ett team. Han och jag har börjar om och håller på att föröka komma ihåg hur man gör, det här med ridning. Håller utvecklingen med oss denna raka kurva uppåt och han får vara skadefri och frisk, så har vi många roliga år framför oss;)

Har nu två hästar till hemma. Hingstarna Conair och Nicke. Världens mysigaste. Mina killar tyckte det var döcoolt att få två så ståtliga herrar i hagen bredvid. Och Cay ja... som tror att han är en hingst i emellanåt, visade upp hela sitt register, skyddade sin shettis och typ grävde sig ner till Kina.   Men efter ett tag gick det kanon och går någon av dessa fyra ifrån varandra så blir det ett sablarnas gnäggande efter varandra. Gulligt!


 Hade lite oplanerad grillning med lite inslag av vatten aktivitet, alltså vattenskidor. Och jag...tog första doppet i ån, 22 grader varmt. Inte så illa faktiskt. Grillningen ja..den slutade med nästan 15 personer hemma hos mig. Dukade upp långbord mitt på gårdsplanen och hade verkligen jätte roligt och hur trevligt som helst. I like! Hundarna var aktiva under hela kvällen. Båda tokbadade och hade det kanon mysigt. Kan ju meddela att de båda somnade som klubbade sälar. Och vi andra..ja vi höll på till nästan halv tre;)


Världens bästa Danne var där. Och Albin liksom älskar honom och jag tror att Danne är rätt så förtjust i denna jycke med. Så... Albin satt hela kvällen hos herr Andersson och fick nog en och en annan matbit nedstoppad till sig. Gammelhunden..han behöver det. Lite extra kärlek;)

1 kommentar: