måndag 23 maj 2011




Jag har legat däckad i soffan hela dagen. Sovit och tittat på tv om vartannat. Känner mig  riktigt hängig. Ont i halsen och feber. Fick i mig lite mat, och blev då lite piggare. Gick då ut till stallet och mockade. Men där fick jag. Blev totalt kallsvettig och trött så jag var tvungen att gå in igen. Förjeffa träligt! Så nu är jag tillbaka i soffan igen. Stackars mig.





Har man varit en duktig hopphäst igår och har en matte som är dödsjuk så får det bli en väldigt lugn promenad med lite inslag av  gräsätning för Cayan medan jag försökte andas och samla kraft. Jag är numera döv oxå. Snoret har liksom satt sig i öronen. Typiskt!



Har kanske fått beteshästar till sommaren. Grannen  ( uppfödare och dressyrdomare) var förbi och kollade. Och förhoppningsvis kommer det lite hästar hit om några veckor. Om hon nappar nu vill säga. Så nu fick jag helt plötsligt mycket att göra. Kämpa kämpa. Fixa staket och fixa hagar. Så förkylning och sjukdom har jag verkligen inte tid med. Jobba och hästgöra är det som står på min planering just nu. Det roliga är att alla kommer in i stallet och så och säger...guuuud vad fint blir. Vad luftigt och br.....ååå har du getter? Vad heter de? Går de att mjölka osv osv. Gud så söta. Hihi de där "get stekarna" tar alltid all uppmärksamhet. Eller getterna och JOLLY. Vad härligt att se en shettis med bra hull och gud så söt. ..och sen drar den större fuxen igång och då blir det lite fjäsk till Cayan med. Underbara och knasiga djur!


Men  nu...duscha..och sova.!!! Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar