torsdag 26 maj 2011

 Pysslat och grejat lite i hagen. Och nu är tattar trådarna borta och det börjar bli lite ordning och reda. Inte bara ett virrvar av trådar och isolatorer. Så nu ska jag iväg till Annie en sväng. Alldeles för länge sen. Både hon och jag är just nu lite upptagna. Men hon ska knoppa hästar och jag ska hålla. Storhandla tillsammans med sen. Nya grejen och förbannat trevligt;)






Då är det klart. Det kommer betes hästar till mig nästa helg. Grannen Anki kommer hit med två av sina tre års hingstar. Ska bli jätte roligt faktiskt måste jag säga. Roligt att få ett förtroende och att jag får känna mig lite duktig.
Blir mycket att göra både i framtiden och inför betesläppet men just nu känns det som om jag har läget under kontroll. Mina har oxå börjat gå lite smått på gräs. Om de gillar det. De fullkomligt älskar det!


Mina måste också få lite gräs så de har fått en mindre hage. Så får de vara mellan de två hagarna som finns, Den som är längs med ån bakom Oskars  hus och denna. Ankis hästar får ju riktigt mycket. Bort till det vita som syns och en sväng längs med ån åt vänster. Mysigt!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar