lördag 12 mars 2011

Vet ni... Cay och jag  åkte iväg till ridhuset idag igen. Jag är lite feg och tänker för mycket. Annie skickade ett sms. Måste handla. Lasta ur själv. Du klarar det. Och med lite peppning och bestämda tag var det ju inte så satans svårt. Cayan, världens bästa, bara stod där och mumsade lite betfor medan jag grejade och vips var han ute. Annie kom dit och hjälpte mig. Rättade mig. Mina händer. Sträck på dig Matilda. Hur satans svårt ska det vara liksom?! Men hjärnan kopplar inte riktigt. Men idag kändes det bättre än sist. Både Cay och jag var lite mera varm i kläderna. Annie red en sväng, och när jag ser någon annan rida Cay smälter mitt hjärta. Alltså. Jag är löjlig när det gäller Cay. Han är så betydelsefull för mig. Men han är fin. Och i mina ögon är han den finaste varelsen som promenerar i ett par järnskor. Och han är ju min. Lastade även in Cay själv,vilket även det gick kanon.

Så vad har jag lärt mig idag ?

  • Tro på mig själv. 
  • Sträcka på mig både privat och inom ridningen, jag är rätt så bra faktiskt.
  • Använda deo om jag planerar att bli svettig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar