onsdag 9 mars 2011

Vet i katten vad jag gör om nätterna. Funderar skarpt på om jag på något vis  börjat leka hela havet stormar. Täcket lägger sig som en klump i påslakanet och jag hatar det. Min fot har gjort ont hela natten, och det är faktiskt lite synd om mig just nu. När jag red så höll liksom mina stövlar ordning på foten, men när jag tog av den försvann liksom stabiliteten och det började göra bajs ont igen . Men med  iprensalva och lite tårar kommer detta nog att gå över. Som sagt. Att tjuta löser det mesta, alléfall så känns det lite bättre.

Går lite på två försiktiga moln idag. Cay och jag var ju igår iväg och red lite i ett ridhus. Två år sen sist, kanske mer? Cay är duktig. Cay är bäst. Och han har blivit så enkel att ha med sig. Han skulle aldrig( förutom) att skrapa i transporten göra något dumt. Han och jag kör runt själva med bil och transport, hur coola är inte vi två?! Han var lycklig. Jag med. Men förbannat ringrostig! Och hur satan lär man sig hålla händerna stilla?! Men det är kul att rida igen. Betydligt mycket roligare än att  bara ge medicin och linda ben  och vara orolig. Visst är jag orolig fortfarande, att han inte kommer att  hålla. Jag orkar liksom inte med en vända till med en motgång. Men samtidigt måste jag veta vad jag har efter så lång tid med "otur". Och igår kändes det bra. Lite stelt, men bra! Låt mig snälla få vara lycklig med denna känslan ?!
Tack Annie för all hjälp. En spark i röven och förbannat bra peppning. Du är helt klart förjävla bra;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar