onsdag 23 februari 2011

Alltså seriöst -25 är väl ändå lite att ta i va?! Tyckte väl att det var lite kallt under mina två täcken och  i min pyjamas i natt.Albin kan jag inte längre räkna med, han har nämligen bestämt sig för att han ska sova inne hos Oskar. Så värmen från den håriga kolossen har jag inte längre. Och när en herre på 11 bast har bestämt sig för något finns det inte så mycket att sätta  i mot.Men jag hatar att frysa. Tycker det är riktigt obehagligt faktiskt. Är betydligt mer  en sommar brud;) Har i allafall börjat solat lite igen. Skönt!
Är lite nervös, eller nej det är jag väl egentligen inte. Men hela nästa vecka är ju både Oskar och Gustaf bortresta till Mora. Jag hoppas verkligen inte att det blir så här kallt då. För det ställer bara till en massa problem, vatten som fryser och bil(ar) som inte startar. Så händer det något sådant, ja då kommer mina vänner få komma hit och hjälpa mig. Så är ni inte intresserade av detta så får n stänga av era mobiler..;)hihi..tur att jag faktiskt dock klarar ut mycket själv. Dock är bilen ett problem, jag tror att glödstiften( heter det så på en diesel) är kassa, vilket gör att den är förbannat svårstartad vid ett visst antal minus och vill inte starta utan dieselvärmaren, och ibland är det ju så att det händer något vilket gör att man måste ha bilen men inte kommer iväg.. så..detta måste jag fixa. Men är ju inte speciellt sugen på att lämna in dem och betala multum för det.Och som sagt..Oskar hinner inte byta innan han sticker på söndag. Så vi får hålla tummarna på lite värme och på att jag verkligen inte glömmer ställa dieselvärmaren. Det ska väl inte vara så svårt, allafall det sist nämnda;=)...Sen är det ju alltid lite kul med sällskap här ute på slätta.

Nu är det dags för mig att ge mig upp på logen och slänga ner lite halm till de fem getterna som tycker det är alldeles för kallt idag. Jag kommer ju bli varm om inte annat..


Skidor i måndags. Långpromenad idag med hundarna och en skritt tur med Cayan i solen. Kommer ha svårt att hinna med att träna något torsdag och fredag, pga olika anledningar. Men det är ett bra pass i på lördag jag tänkte gå på och sen....och ..satan i gatan..jag ska ge mig ut på skidorna igen på söndag. Någon som vill hänga på??.. Alltid kul med sällskap. Åka hem till mig och fika sen?! Mys!

Dock problem! Jag ska på trettio års fest på lördag, och jag har börjat med ovanan att bli bakis(utan att dricka hejdlöst alltså,skumt). Ingen bra det alls. Så...nu håller vi tummarna om att det blir en bra icke bakis söndag. Så jag kan njuta av dagen.

Så jag får nog ihop tre pass denna veckan ändå, med lite knep och knåp. Jag har  satans träningsverk i mina
tutt muskler och armar sen i måndags däremot... Skidorna tog på de rätta ställena om man säger så..Pattar och lår;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar