fredag 21 januari 2011

Smartast när jag är ensam..

De bästa iderna kläcker jag ofta när jag är själv. Hur frustrerande är inte det?! Att vara i sitt riktiga esse, och sen finns det ingen att berätta om de ofantligt bra ideerna för.  Jag har oxå kommit på att jag och nalle puh har vissa likheter i detta.


När man är en björn/ liten Matilda med en mycket funderingar i  hjärna och tänker ut saker, upptäcker man ibland att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på....



Eller som nu när det är mycket fika, och " middag då jag ändå är här" tid ÄR björnen och jag äckligt lika. Och resonerar på samma sätt;)

När du gått omkring länge ute i blåsten och plötsligt går in i någons hus och han säger: Du kommer precis lagom för en munsbit av något slag! Då vet du att det är en trevlig dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar