fredag 21 januari 2011

Kaffe, bulle och lite gött..ååå..knulle;)

Som de säger på rätt sida av stan( det blir en del mil i bilen nu mera, det är mycket fika). Igår var det fika. Eller egentligen skulle det vara hockey på schemat, och fikat skulle serveras på plats. Blåbärs paj, som jag hade slängt ihop. Men när grabbarna kom till rinken fanns det ju inte jätte mycket is, utan bara asfalt. Så det blev helt enkelt fika hos Rikard och handboll( alla fall första halvlek). Mycket blåbärspaj och kaffe. Mums!

Igår då. Sparkade jag och Cay igång. Mysigt! Var ute och skrittade kanske i 30 minuter. Cay är bra. Trotts att han stått i nästan 1 1/2 månad så gör han inget.. Han är riktigt pigg och håller på att nästan krypa ur skinnet för att han tycker att det är så roligt, MEN han gör inget. Väluppfostrad som han är;) Min annars så svårfödda grabb har minsann fått en liten kula på magen. Det har varit en bra månad, tycker Cay. Men det gör inte så mycket. Jag vet ju att den försvinner så fort vi kommer komma igång lite. Och jag ska inte klaga på Cays kula. Min då?! haha;) Jag har oxå haft det bra ett tag;)...just nu en smal personlighet i en lite otränad kropp så att säga..  Men den ska bort.

Bloggen är bra. Jolly har till våren fått skötare. Min granne i och för sig, men tack vare bloggen slängde hon sig på telefonen och paxade Jolly innan någon annan hann norpa honom. Så nu kommer den prinsen att bli bortskämd må ni tro.

 Ikväll. Blir det gym.Jobb hela helgen för mig. Blir en lugn kväll i morgon. Ska nog köra grannen som ska ut och slira i morgon kväll.

Alltså. Precis vitt ute. Dimmigt och osoligt lixom. Kan ju tro att en annan har dålig syn då man knappt ser handen framför sig.;)


Jag måste kolla upp mina handleder. Jag har jätte ont i dem. Min vänster hand kan jag knappt röra idag utan att det gör ont. Är nog en rejäl över ansträngning, Inte så konstigt kanske, när man jobbar med det man gör. Varuplock och kassa hela dagarna, sen allt plock hemma med. Om det inte är bättre på måndag får jag nog ta tag i detta och ringa till vårdcentralen och kolla. Hm hm.. Cays linement fungerar..haha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar