måndag 31 januari 2011

31 Januari

Alltså sängen, är seriöst min bästa vän just nu. Jag kan sova jämnt. Totalt utladdad. Var på city gross med Lina igår. Var ju som sagt tvungen att handla lite krubb. Gå på city gross bakis och med minimalt med näring i kroppen är ingen bra ide. Matilda fick ett lätt blodsocker fall mellan de olika tvättmedlena. Inte ok. Tur att jag var själv. Lina var och kollade på någon annat. Seriöst. Påminn mig om att aldrig mera dricka. Och ska jag dricka. Japp då ska jag ha ätit som en häst den dagen, inte endast lite tårta. Skärpning!

Idag är det lite jobb som gäller. Bara tre timmar, så det är skönt faktiskt. Blir gymmet ett sväng ikväll med.
Sen blir det nog bara lugnt tror jag. Är inte riktigt peppad att göra något direkt. Trist tid just nu. Men det blir väl bättre. Det är ju lite ljusare nu mera i alla fall. Som sagt längtar till våren. Till knoppar brister. Allt blir lite lättare då. Det är så.



 Att lära sig leva i ett harmoniskt förhållande med sig själv? Jag vill inte hålla saker för mig själv på grund av rädsla för att det ska uppstå en konflikt. Lufta lite på mina funderingar. Det är jobbigt att inte veta, att inte vara säker. Jag saknar tryggheten som är förutsägbara och vad det innebär, saknar att känna någon så väl att man inte behöver undra. Mmm visst ja. Lära mig att trolla med  mitt sinnet.Förändrad men skalet identiskt. Någon gång kommer det ifatt en vilka broar som bränts, och då har man inte hunnit med. Allt svart eller vitt. Inget där i mellan.Och jag skriver som en av mina kompisar gjorde på sin blogg( jenny jag härmar dig nu, men det var så förbannat bra skrivet.) Om jag ska bli intresserad nu, så ska jag tas med  storm. Ingen jäkla vårvind utan med  en rejäl STORM. Det finns för mycket i livet att längta efter. Ge mig en hel orkan då är vi på samma våglängd.

Hehe...nya rekord igen. Gisses!? Kul at så många läser här;)

1 kommentar:

  1. "Om jag ska bli intresserad nu, så ska jag tas med storm. Ingen jäkla vårvind utan med en rejäl STORM. Det finns för mycket i livet att längta efter. Ge mig en hel orkan då är vi på samma våglängd"

    Så ska det låta Lilla Matilda!!

    HELL YEAH!!!!!!

    SvaraRadera