söndag 8 maj 2011

Har gått i 190 sen jag kom hem från jobbet vid sju. Fixat med höet och badat shettis. Borstat minihästen. Flätat svans och borstat manen alldeles sammets len. Jolly ska röntgas i morgon. Han vill ju vara lite fin min lilla guldgosse. Har lite ont i magen inför detta faktiskt. Alla måste hålla tummar och tår för hans och min skull. Har jordens kanske största spricka på min läpp. Ont så in i gudars. Smet in i stallet klädd i bara pjamas( underbart med denna värme) för att hämta lite helosan salva att kleta på mina läppar. Världens mysigaste syn mötte mig. Mina två grabbar låg ner i sina boxar och sov så det dånade. De lyfte knappt på sina fuxfärgade huvuden när jag kom. Sötnosar!? Nu sova. Spån hämtning, ridning, veterinär och jobb. Fullspäckad dag och tidig morgon med andra ord. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar