fredag 29 april 2011

Har blivit en riktigt hemma människa just nu. Inte aningen hur detta har kommit sig. Men i emellanåt är det rätt behagligt att vara själv, och faktiskt känna att jag klarar av det. Ett städat hem. En kopp te i soffan och en del tända ljus på kvällen. Avslappnande om något. Dock har jag lite problem i helgen. Oskar åker ner till Thomas i Älmhult och jag jobbar precis hela helgen vilket blir ett rätt stort problem eftersom jag har både hästar och hundar hemma. Har jag otur och det inte fixar det, så får det bli en valborgs kväll ensam hemma hos mig ihop med alla djur i morgon kväll. Men nästan hellre det än gå med dåligt samvete för att hästar och hundar har varit precis ensamma hela dagen. Så vi får se. Jag ska dra i lite trådar och se om det kan lösa sig på någotvis.


Cay har blivit eller ska bli en sporthäst. Pratade med en jätte duktig kraftmänniska hos stallbutiken igår som hade fem års jubileum.  Det är roligt. För nu har man handlat så mycket där, allt från boxar osv att de känner igen mig och pratar ordentlig med en när man kommer in. Och ibland får man lite rabatt, vilket jag gillar;)
Hur som helst. Cay ska börja äta kraft sport. Ska se om det blir någon skillnad. Om han vaknar till igen och orkar lite mer och får lite hjälp att  bygga lite mera muskler.  Laddad som tusan är jag nu mera. Måste komma igång med träningen och rida för någon. Men ofta krockar jobbet med dessa vilket är bajs. Och jobbet måste ju komma i första hand. Inga pengar= Inget liv. Så efter jobbet blir det prio Cay  i fortsättningen.


 För jäkla bra låt förresten:  Danko Jones- I Think bad Thoughts
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar