fredag 4 februari 2011

Sovit riktigt dåligt inatt. Drömt massor, snurrat mig fast i täcket, frusit och trängts med Albin. Det är lustigt att om man har en viss känsla i kroppen när man lägger sig, så drömmer man om den känslan och vaknar ofta med den känslan. Man fortsätter tankverksamheten fast i sovande tillstånd. Börjar jobba hav tolv så det finns inte så mycket tid till så mycket annat. Redan fixat kusarna, och har nu precis ätit frukost. Trött idag. Trött i kroppen. Trött i huvudet. Vissa dagar är så här. Då jag bara vill vara kvar i sängen och inte gör någonting. Känner mig dum som klagar över att jag är trött, och inte är riktigt hundra. Det är väl alla ibland.  Tröttsamt för alla andras skull att höra. Jag försöker hålla skenet uppe, vara en glad Matilda, för det mår både jag och alla andra lite bättre av.Men  det är inte så himla lätt. Verkligheten kommer ifatt mig nu, det som jag under flera år stuvat undan.Men det är inte så att jag håller på att bli en grå och tråkig person. Jag är fortfarande den sprudlande MATILDA, jag är som vanligt. Glad.  Men ibland orkar jag inte riktigt med allt. Det är så. Kanske är så  för alla i och för sig, bara att jag säger det;).  Blir en lugn kväll. Lite tacos när jag kommer hem klockan 21 ihop med mina syskon och med Linn. Jobba hela dagen i morgon. Kvällen. Får vi se. Inget direkt planerat än. Kommer vara krig på jobbet idag. Billiga bananer. Massor med bananer. Hatar bananer dessa dagar. Man blir mätt av att bara titta på pallarna med bananer som vi säljer under denna rea. Helt sjukt! Vad gör alla människor med alla dessa bananer som de köper?


Storm idag igen?! Jag menar vad fääään;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar