onsdag 9 februari 2011

Hm.. ibland behöver man gå igenom gamla skriverier och få lite peppning!

Jag måste förhelvete skärpa mig. Jag är bra. Jävligt bra. En pangbrud helt enkelt, men hur mycket ska det behövas för att jag ska fatta det själv?! Nu är det slut alla funderingar och tankeverksamhet från min sida. Sattsa fullt ut.Skiter det sig, ja då har jag ju i allafall försökt.Folk kommer ju för satan att tröttna på mig om jag inte ändrar och tar bort min osäkra sida.Jag har förlorat mycket detta året, och en männsika är inte gjord för att bara förlora. Jag vill vinna och nu är det så här att jag är en vinnare, det är bara så.En figther.  Jag ska bli bäst och folk ska önska att det kunde få gå i mina skor åminstone för en dag. Jag styr själv mitt öde och jag väljer själv vilka stigar jag ska traska på. Tänka lite att passar inte tröjan, så är det inte min förlust, jag kan skaffa en ny, utan det är tröjan som får gå vidare och bita i det sura äpplet att den inte passade mig. Självgod. Jag behöver bli det. Jag är en bra människa jag behöver bara tro lite mera på mig själv. Jag kan vara självsäker, men ändå ödmjuk, vänlig och en fantastisk människa. OCH..förhelvete..lite is i MAGEN MATILDA. Klart att du skräms. . Jag har lovat mig själv. Att hur mitt liv  än blir ska jag klara mig och överleva. Om det nu ska bli ensam eller ihop med någon. Det återstår att se. Och jag vet att blir jag kär, så blir jag det på riktigt.Sattsar. Är seriöst. Gör man inte det så vinner man inget.  OCH Man kan inte lite på någon än sig själv, själv är bäste dräng  som man säger. Jag är helt enkelt som jag är och det kan ingen eller ska ingen direkt ändra på. Jag , Matilda karoline Niord, är en lugn person, med glimten i ögat. Jag behöver inte ha folk omkring mig. Jag kan vara ensam, det är nyttigt. Jag älskar gummistövlar och är svag för raggsockor. Jag ärr nojjig över att kaffebryggaren är på när jag lämnar huset och tar ofta med mig den i bilen. Jag är jordens största klant och kladd men har oxå ett stort hjärta. Jag älskar att gå osminkad och totalt skita i hur jag ser ut, lika väl som jag älskar att klä upp mig och känna mig förjäkla snygg och attraktiv. Jag kan vara slarvig. Jag är förbannat envis och en genom snäll tjej. Jag har inte haft det lätt, men jag är trygg. Jag har alltid nära till tårar och jag är en mästare på att analyser och tänka sönder allt.Tänker förstt pratar sen. Feg.Har äckligt lätt att be  om förlåtelse eller be om ursäkt.Listan kan bli lång. Älska mig eller hata mig. Jag är så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar