torsdag 20 januari 2011

Morgonmys?!

Jag har börjat med en ny grej. I den mån jag har tid, alltså om jag börjar jobba sent eller är ledig. Jajamän jag kallat det enkelt för morgonmys. Jag  kliver upp ur sängen. Tar på mig resten av mysmorgonens kläder, vilket är raggsockar, pjamasbyxor och morgonrock. På mig redan har jag( detta är verkligen en förutsättning att man sover själv, och inget som man tar på sig vid ett one night stand)..den hyllade sexdödaren. Vilken egentlligen är en lång gammal trasa som funnits med ett antal år tillbaka. Ett hedligt gammalt nattlinne helt enkelt. På med allt det andra, på med de varma stövlarna, på med en jacka ovanför morgonrocken och ge sig ut för att ge hästarna lite frulle. Håret ser ut som ett skatbo, men som ni vet, hästarna älskar en trots den riktigt dåliga morgonfrillan. Innan jag går ut, så har jag hunnit sätta på kaffe och gett alla inne djur mat. När jag kommer in är mysfaktorn total. Lägger ner lite extra energi på att min frukost ska se smarrig ut. Håller upp kaffe. Ställer allt på en bricka. Tänder lite ljus. Sätter mig i soffan och ser på dagensnyheter, och njuter av allt lugn, innan min dag drar igång. Medicin för själen vill jag lova..;)


Förresten;) Ni har väl upptäckt att jag har en GILLA knapp längst ner av varje inlägg. Fiffigt va?!

1 kommentar:

  1. Undra just vem de kan vara som har grejjat en sån fin blogg åt Snildis.... ;)

    SvaraRadera