måndag 31 januari 2011

Hurtig pensionär..

Var på gymmet nu under kvällen. Körde kondition, 6 km på löpbandet. Lite trött i kroppen, men lite envishet så körde jag på tills svetten sprutade. Vid ca 4 km, hoppade en glad och hurtig pensionär upp på bandet bredvid mig. Jag tok svettas och tok flåsar. Och han började prata med mig, om allt möjligt. Eftersom jag inte är oartig, försökte jag vara lite delaktig i konversationen i mellan allt  flåsande. Om det var dö jobbigt?! Som tur var höjde den lilla pensionären tempot och orkade inte riktigt med att prata med mig längre. Så jag kunde fortsätta med att flåsa och koncentrera mig att bara flytta ena benet framför de andra hela tiden. Men det är skönt att träna. Att springa sig svettig. Dock är det inte skönt att sätta sig i bilen svettig, med stjärt värmen på fullpatte. Det blev blött i trosan om man säger så;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar